targi

Budowa stoisk targowych – o czym mowa w praktyce?

Jeżeli planujesz wziąć udział w targach branżowych, dobrze jest dokładnie rozplanować cały proces od stworzenia koncepcji, aż po wizualną stronę samego stanowiska. Aby zostać zapamiętanym, warto pamiętać o kilku kwestiach. O czym mowa w praktyce? Podpowiadamy.

Jak właściwie dobrać stanowisko wystawiennicze?

Decyzja o wystąpieniu na targach branżowych powinna być wsparta o szereg odpowiednich kroków, które poprowadzą Twoją markę do marketingowego sukcesu. Jednym z aspektów, o które warto zadbać już na samym początku jest rodzaj stanowiska. Stoisko rzędowe jest zwykle najtańsze, ale też najtrudniejsze do zmontowania. Zamykane jest ono z trzech stron.

Inną alternatywą są stanowiska narożne oraz czołowe, a także tak zwane wyspy. Im bardziej otwarta będzie przestrzeń, tym łatwiej nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Odpowiednia prezentacja produktów, a także stworzenie oryginalnego wystroju w tym przypadku jest również prostsze.

Bardzo ważny jest także metraż. Jest to często zależne od dyrektora targów, dlatego warto jest dowiedzieć się tej informacji z dużym wyprzedzeniem. Jeżeli powierzchnia, która zostanie nam przydzielona nie jest zbyt duża, dobrze jest postawić na wyróżniającą się kolorystykę, nowoczesne technologie czy dodatkowe atrakcje. Wygląd pracowników również powinien wyraźnie wskazywać, jaka firma jest przez nich reprezentowana. Dużą przestrzeń otrzymują zazwyczaj większe przedsiębiorstwa, w obrębie której można postawić na rozbudowanie jej o miejsce wypoczynku czy strefę handlową.

Prezentacja własnej marki

Niezależnie od formy zbudowania stoiska targowego, w jego wystroju powinny znaleźć się elementy, które wyróżniają Twoją markę. Najczęściej wykorzystuje się plakaty i wielkoformatowe wydruki z logiem lub hasłem reklamowym, a także rollupy, ulotki czy mobilne ścianki.

Niezwykle ważne jest, aby wyeksponować logo i zastosować kolorystykę, która kojarzona jest z daną firmą. Jeżeli pozwala nam na to budżet dobrze jest zainwestować w nowoczesne technologie, jak neony czy ekrany dotykowe. Im większa możliwość interakcji dla klientów z produktami, tym większa szansa, że zatrzymają się przy naszym stanowisku na dłużej.

Przemyślana koncepcja = wyróżnienie się

Przemyślana forma prezentacji swojej marki na targach jest kluczowym aspektem, od którego zależy to, jak zaprezentujemy daną firmę. Nieprzydatne rzeczy, które znajdą się na ekspozycji mogą stworzyć niepotrzebny bałagan. Harmonijnie skomponowany wystrój przykuje oko i zachęci, aby pozostać w takim wnętrzu nieco dłużej.

Każde stoisko powinno być również skonstruowane tak, aby już od wejścia było ono widoczne. Często zdarza się, że obok siebie ustawiane są firmy z tym samym rodzajem asortymentu. Z tego też powodu dobrze jest postawić na jego oryginalną prezentację. Te i inne informacje związane z targami branżowymi można znaleźć na https://exposystemy.pl.

Dodaj komentarz