e-commerce

Innowacyjne rozwiązania w e-commerce

Z roku na roku zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze. W parze z nimi zauważyć można także innowacyjne rozwiązania, które stopniowo wychodzą poza ramy internetu. Jakie odkrywcze pomysły niesie za sobą branża e-commerce?

Rozwój logistyki w e-commerce

Nie da się ukryć, że każdy udany e-biznes opiera się na fundamencie, jakim jest dobra baza logistyczna. Ciągły rozwój branży wpłynął bardzo pozytywnie na rozwiązanie niektórych problemów, z którymi mierzyła się ta dziedzina. Między innymi mowa tu o znacznym przyspieszeniu procesu dostarczania paczek. Usługi takie jak click&collect stają się z dnia na dzień coraz ważniejsze w kontekście odbioru zamówień. Możliwość zakupu produktów za pomocą kilku kliknięć oraz odebranie ich ze wskazanego miejsca o dowolnej porze znacznie ułatwiła życie wielu ludzi. Tak samo jest w przypadku dostawców posiłków czy artykułów spożywczych takich jak Glovo czy Uber. Tzw. quick-commerce jeszcze kilka lat temu w zasadzie nie istniał. Dziś praktycznie każdy zna bądź korzysta z tego rodzaju usług.

Innowacyjne rozwiązania w logistyce nie zatrzymują się tylko na tym. Coraz częściej można się spotkać z opcją dostarczenia zamówienia jeszcze tego samego dnia. Same Day Delivery w połączeniu z niską ceną dostawy za kurierów bądź Paczkomatów powoli staje się podstawową opcją w wielu sklepach internetowych. Rozwój branży e-commerce napędza także rozwój techniki odpowiedzialnej za logistykę. Coraz częściej można usłyszeć o próbach włączenia dronów do oferty usług dostawców. Pierwsze zapowiedzi bezzałogowych przewoźników towarów w wykonaniu Amazonu ukazały się już w 2013. Od tej pory firma Jeffa Bezosa kontynuuje usprawnianie swoich prototypów. W 2020 roku Amazon otrzymał nawet oficjalne zezwolenie Federalnej Administracji Lotnictwa na rozpoczęcie operacji związanych z dronami. Kto wie, może za niedługo plan jednego z najbogatszych ludzi na Ziemi wejdzie w życie?

Innowacyjne rozwiązania w płatnościach

Branża e-commerce wpłynęła także na innowacyjne rozwiązania dla firm związane z szybkimi płatnościami. Jeszcze niedawno podczas internetowych zakupów można było wykonać jedynie standardowy przelew bądź wybrać opłatę za pobraniem. Dziś każdy klient ma możliwość skorzystania z BLIKA, ApplePay czy choćby płatności zbliżeniowej. Ta mnogość dostępnych metod płatniczych wynika z konieczności wprowadzenia zmian w e-zakupach. Przed wprowadzeniem pierwszych sposobów szybkiej płatności należało czekać na zaksięgowanie każdego przelewu. Ten proces mógł potrwać nawet parę dni, co znacznie opóźniało dostarczenie przesyłki. Można także przypuszczać, że próby zaimplementowania innych możliwości uiszczenia opłat, takich jak na przykład PayPal czy PaySafe, dały początek rozwojowi kryptowalut jako alternatywnych środków płatności. Bez zmian, które wymusiła branża e-commerce, bardzo możliwe, że nie mielibyśmy dziś blockchainów czy Bitcoina. O zainteresowaniu nowymi rozwiązaniami z dziedziny płatności świadczą choćby statystki z naszego kraju. W samym 2020 Polacy wykonali 424 miliony transakcji za pomocą systemu BLIK.

Dodaj komentarz