Urząd Gminy to jednostka organizacyjna gminy, która świadczy pomoc na wielu płaszczyznach. Aby uzyskać wszelkiego rodzaju zaświadczenia, pozwolenia, czy uzyskać pomoc w sprawach z zakresu urzędu stanu cywilnego musimy złożyć odpowiedni wniosek we wskazanej placówce. Istnieje szereg wniosków, które możemy złożyć i za ich pomocą uzyskać potrzebne dla nas dokumenty. Jakie wnioski można składać do Urzędu Gminy?
Lista wniosków, które można złożyć w urzędzie gminy
W urzędzie gminy możemy złożyć szereg wniosków dotyczących wielu spraw. Zazwyczaj wzory konkretnych wniosków możemy znaleźć na stronie internetowej lub bezpośrednio w placówce danego Urzędu Gminy. Wśród wniosków, które możemy złożyć, znajdziemy między innymi:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania
- wniosek o dopisanie do spisu wyborców
- wniosek o odpis z aktów stanu cywilnego
- wniosek o nadanie numeru PESEL
- wniosek o wydanie dowodu osobistego
- wniosek o zmianę imienia lub nazwiska
- wniosek o wydanie zezwolenia na ustawienie reklamy
- wniosek o nadanie porządkowego nieruchomości
- wniosek o nadanie nazwy ulicy dla drogi prywatnej
- wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów
- wniosek o zwrot kosztów dowozu dziecka z niepełnosprawnością przez rodzica do szkoły
- wniosek o zmianę adresu
- wniosek o niezaleganiu w płatności podatku
- wniosek o zwrot nadpłaty
- wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
- wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
- wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej
- wniosek o uzgodnienie i ustalenie warunków technicznych na lokalizację zjazdu z drogi gminnej
- wniosek o wszczęcie postępowania dotyczącego podziału nieruchomości
- wniosek o nadanie numeru porządkowego nieruchomości
- wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt
- wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu objętego najmem socjalnym
Wszystkie powyższe wnioski możemy złożyć, chociażby w Urzędzie Gminy Czernica. Warto pamiętać, że każda gmina może wymagać innych druków i dodatkowych dokumentów, dlatego przed złożeniem wniosku warto zaznajomić się ze szczegółowymi wytycznymi każdego urzędu gminy.
Ilość wniosków, które możemy złożyć w Urzędzie Gminy, jest bardzo duża. Dotyczą one spraw na płaszczyznach takich jak ewidencja ludności, drogi, geodezja, oświata, czy chociażby planowanie przestrzenne. Wnioski można składać bezpośrednio w placówce Urzędu Gminy oraz za pomocą korespondencji pocztowej.