Wgniecenia karoserii znacząco wpływają na kondycję i atrakcyjność pojazdu. Zwykle dochodzi do nich na skutek wypadków komunikacyjnych, kolizji parkingowych, nagłego gradobicia czy spadających żołędzi. Kierowcy coraz częściej decydują się na naprawę wgnieceń metodą PDR, ponieważ jest bezinwazyjna i zwykle można ją przeprowadzić w krótkim czasie. Jednak czy każde wgniecenie z karoserii można „wyciągnąć” w ten sposób?
Kiedy zastosowanie metody PDR nie jest możliwe?
Naprawa wgnieceń z karoserii metodą PDR stale zyskuje na popularności. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że serwis jest bezinwazyjny, co w praktyce oznacza, że naturalna powłoka i kolorystyka zostają zachowane. Należy jednak pamiętać, że specjalista uprzednio przeprowadza oględziny pojazdu i decyduje, czy można przeprowadzić Paintless Dent Repair. O to, kiedy nie jest to możliwe, zapytaliśmy specjalistę z firmy zajmującej się usuwaniem wgnieceń Real Auto Service Studio z Warszawy, który wyjaśnił:
– Mimo tego, że naprawa wgniotek metodą PDR stale zyskuje na popularności, to nie zawsze można ją przeprowadzić. Serwis będzie niemożliwy przede wszystkim wtedy, jeżeli na karoserii pojawią się rysy. Dzieje się tak, ponieważ wówczas niezbędne jest lakierowanie. Tylko w taki sposób możliwe będzie przywrócenie stanu lakieru do takiego, w jakim był przed zdarzeniem.
Oprócz omówionego przez naszego rozmówcę przypadku warto również zwrócić uwagę na lokalizację wgniotek. Mimo tego, że najczęściej nie ma większego znaczenia, to czasami okazuje się, że utrudnieniem są słupki i progi. Zwykle jednak doświadczeni specjaliści są w stanie sobie z nimi poradzić.
Kiedy można zdecydować się na naprawę Paintless Dent Repair?
Mimo tego, że wyróżniamy kilka sytuacji, w których przeprowadzenie procedury Paintless Dent Repair nie jest możliwe, to zwykle okazuje się, że serwis może być przeprowadzony, a nawet jest zalecany. Naprawa wgnieceń PDR, czyli wypchanie wygiętej blachy od wewnętrznej strony przy pomocy tak zwanych grzybków jest możliwe, jeżeli:
- karoseria ulegnie zniszczeniu na skutek gradobicia,
- wgniotki powstaną w czasie wypadku komunikacyjnego,
- dojdzie do aktu wandalizmu.
Należy jednak podkreślić, że warunkiem jest to, aby nie doszło do poważnych uszkodzeń. Chodzi konkretnie o to, aby lakier w miejscu wgniecenia był nienaruszony. Tylko w takim przypadku można uzyskać satysfakcjonujące efekty. Aby upewnić się, czy zlecenie serwisu PDR to dobry pomysł, najlepiej udać się do sprawdzonego serwisu. Wówczas specjaliści ocenią kondycję powłoki lakierniczej.