lokalny biznes

Jak promować swój lokalny biznes?

Prowadząc biznes na niewielką skalę będzie nam zależało na promocji, która nie będzie niosła ze sobą wielu strat finansowych. Lokalne przedsiębiorstwa wybierają dostępne kanały promocyjne operujące w danym regionie. Gdzie warto promować swoją działalność w sektorze lokalnym?

Marketing w social mediach

Obecnie, kiedy życie większości z nas skupia się na portalach społecznościowych stały się one idealnym medium do przepływu informacji. Najpopularniejszy obecnie Facebook i Instagram pozwalają w dziecinnie prosty sposób wypromować swoją działalność. Od nas zależy tylko to, czy chcemy w tę promocję zainwestować. Założenie profilu swojej działalności i publikowanie treści promocyjnych jest zupełnie darmowe. Koszty pojawiają się wówczas, kiedy chcemy zwiększyć zasięg naszych publikowanych postów. Pakiet promocyjny, który wykupimy może gwarantować to, że materiały publikowane na social mediach trafią do większej ilości odbiorców.

Analogowe ścieżki promocyjne

Idealną ścieżką promocyjną mogą okazać się dostępne lokalne media. W wielu miastach istnieją redakcje regionalnych gazet, które na swoich łamach prezentują aktualności związane z regionem. W takich gazetach często pojawiają się reklamy lokalnych firm i przedsiębiorstw, ponadto w rubrykach ogłoszeń widnieje wiele informacji o specjalistach, którzy prowadzą jednoosobową działalność.

Wykorzystanie lokalnego radia nie jest tak powszechne, a to z jednej prostej przyczyny. Większość z odbiorców radia to w dzisiejszych czasach kierowcy samochodów. Zazwyczaj skupiają się na popularnych stacjach radiowych, które oferują szeroką ofertę muzyczną. Wypuszczenie swojej reklamy w radiu, podobnie jak w telewizji daje możliwość potencjalnemu odbiorcy na przełączenie jej i tym samym pominięcie.

Kampania ulotkowa

Wiele przedsiębiorstw, nawet tych z ogólnokrajowymi zasięgami nadal sięga po tak prosty system reklamowy jakim jest roznoszenie ulotek. Ten sposób promowania biznesu jest bardzo powszechny i pozwala dotrzeć do pojedynczych odbiorców i gospodarstw domowych. Ponadto zatrudnienie w tym sektorze cieszy się dużym powodzeniem jako forma pracy dorywczej. Można w ten sposób bez problemu osiągnąć wysoki poziom dystrybucji materiałów reklamowych.

Dodaj komentarz